Thursday, March 26, 2009

"Quranic Law of Attraction" by Rusdin S. Rauf

"The secret is the law of attraction!
Everything that's coming into your life are attracting into your life. And it's attracted to you by virtue of images you're holding in your mind. It's what you're thinking. Whatever is going on in your mind you are attracting to you" - Bob Proctor

The Law of Attraction by Micheal J. Losier and The Secret by Rhonda Bryne, mungkin ada yang dah pernah dengar atau baca 2 buku yang ni. I read both book last year. Lepas habis bace kedua-dua buku tu tahun lepas, terdetik dlm fikiran and I said to my husband; "Kan bagus kalau ade somebody yg. boleh kupaskan isi buku² dari point of view Islam berlandaskan Quran". Thru my reading I knew deep inside these books ..intipatinya mmg telah disentuh dalam Al-Quran dan ajaran Islam.

Akhirnya, hari ini 26 March 2009 penantian dan impian untuk melihat buku yang mengupas law of attraction berdasarkan ummul kitab sanjungan kita Al-Quran termakbul. Alhamdulillah ada akhirnya hamba Allah yang melunaskan tuntutan fardhu kifayah untuk kebaikan sejagat. Rasa mcm tak percaya bila tengok buku ni dari luar dinding kaca MPH. Sebenarnya ada cerita yang ironi tentang penemuan buku ni tapi saya simpanlah untuk diri sendiri takut nanti jadi kes salah laku pulak heheh! Cukuplah sekadar saya ckp pagi tadi seblum berjumpa buku ni saya mmg dalam proses membaca buku The Secret utk 2nd round. Tanpa fikir panjang, saya beli 2, harganya pun tak mahal mungkin sebab bukan hardcover, hanya RM13.90. Satu untuk saya which will goes into inventory library family and satu lagi untuk you-know-who, a person so dear to my heart. Ni ade 1-2 pic yang saya dapat snap pakai tepon spa-Q tu. (saya mmg gile spa-q walaupun jalan ceritanya hampeh.. iklan jap :P)


Covernyer lebih kurang design The Secret


Karya Rusdin S. Rauf, penulis dari Jakarta. Asalnya buku ini dalam bahasa indonesia, diterjemahkan dalam bahasa melayu. Ni Edisi Malaysia oleh PTS Millennia Sdn. Bhd.

Untuk pengetahuan umum saya bukanlah ulat buku. Cuma membaca mengikut keinginan hati. Kalau sesiapa yang dalam pencarian buku mungkin kombinasi The Secret by Rhonda Byrne, The Law of Attraction by Micheal J. Losier dan Quranic Law of Attraction by Rusdin adalah trilogy yang sangat menarik untuk dimiliki.

Makanya hari ini rahsia saya selama setahun lebih bersama "law of attraction" bukan lagi rahsia dan alhamdulillah 27 tahun sebagai muslim ternyata mmg sesuatu yang indah. Syukran. Nanti dah habis baca karya Rusdin kalau senang akan saya kongsi di sini.

*kata ganti nama pertama "saya" buat saya rasa kecil dan rendah diri. :)

6 comments:

21 Closet said...

wajib beliiii!!!
masey melor

Nadra Farissa said...

yup a book that will need to be added to my library!

rusdin said...

Terima kasih banyak Bu. Sudah mau menyelami buku saya. Tolong diamalkan dan dibagikan ilmunya ke yang lain ya...

Melor Rahman said...

InsyaAllah moga dipermudahkan olehNya. Thanks for dropping by here Rusdin.

BatiqueMania said...

I bought Law of Attraction awal bulan March. Lepas baca, I was thinking of the same thing you did. Nak baca from Quranic point of view and finally, I work in a mall...tengah jalan2 tiba2 ternampak Quranic Law of Attraction kat display window MPH. I was so happy, terus masuk beli and enjoying every single thing I read in there.

Melor Rahman said...

Great kan? Since the writer Mr. Rusdin has dropped by here, perhaps we can directly contact him by email should we have any doubt about what we read - knowledge sharing. why not.